.

Evaluatie leergang procesbegeleiding

Beste potentiële deelnemers of andere geïnteresseerden,

Hieronder vindt je de samenvatting van de evaluatie & leerdoelen van de afgelopen leergang. Het geeft een impressie van de inhoud en verloop door de ogen van recente deelnemers. Wij hopen dat het je kan helpen bij het kiezen van een passende leergang. Voor meer informatie kun je natuurlijk altijd mailen of bellen.

Locatie: Top, veel rust

Materiaal: Eigen theorieboekje kort/ krachtig/ Leuk/prettig, veel variatie in gebruik methodiek

Eten: Eigen kok superlekker, fijn dat we (di)eetverzoeken kwijt konden, altijd voldoende lekkere dingetjes tussendoor

Werkvormen: Energizers goed en leuk dat iedereen er een inbrengt/ Oefeningen zijn goed, veel actieve werkvormen is goed/ Afwisseling buiten en binnen heel prettig/ Veel praktijk cases heel leerzaam/ Veel praktische tips en tools meegekregen/ WCS erg goed en nuttig

Groep: Groepsgrootte is prima zo/ Veel interactie/ Leuke groepIIIVeilige omgeving, prettige groep/ Veel mogelijkheden om van elkaar te leren, heeft mijn eigen opbrengst vergroot

Trainers: Rust bij de trainers, er is overal tijd voor/ Jullie zetten een relaxte en open sfeer neer, superfijn/ Stress-loos en flexibel, rust in het programma/ Cursus leiding goed en prettig en leuk/ Top begeleiding/ Veel ruimte voor eigen inbreng, flexibiliteit/ Aandacht voor groeps- binding, dynamiek en ontspanning/ Jullie doen het PB’en voor in de training, mooi

Leerdoelen behandeld: Oefenen met energizers/ Energie in de groep krijgen/ Komen tot een gedragen resultaat/ Wat te doen als wordt afgeweken van een vooropgezet plan/proces/ Impliciete uitgangspunten in begin expliciet maken/ Leren hoe ik collega’s met verschillende motieven en ideeën kan begeleiden naar overeenstemming/ Leren omgaan met dominante personen in een groep/ Oefenen met werkvormen./ Referentie materiaal verzamelen/ “Toolbox” vullen/ Focus houden op proces i.p.v. inhoud/ Hoe weet je dat je doel is bereikt?/ Minder hard werken met beter resultaat/ op je handen zitten/ Deelnemers betrokken houden?/ Hoe maak ik het “leuk”?/ Omgaan met weerstand/ Tijd inschatten en managen/ Sessie “ontploft”, wat kan ik doen?/ Valkuilen leren kennen/ Mijn rol als PB helder krijgen/ Inzicht in mijzelf als instrument, wat geef ik/ ontvang ik?/ Feedback krijgen op mijn denken en handelen/ “Politieke” besluitvorming, hoger stuurniveau met impact op project/ Vraagstelling van klant versus optimaal resultaat: komt niet overeen, wat dan?/ Vaardigheden om proces in de “goede” richting te krijgen.

Tip: Graag vervolg in de vorm van terugkomdag organiseren

TOP